Söndagslimerick

God afton,

Utträdet ur helgens dimma är nästintill avklarat, och när kropp och själ ställer sig i försvarsställning mot den fiende som ännu en veckas arbetsbördor är, passar det alldeles utmärkt att repa en limerick. Vem vet, det kanske blir den sista limericken detta år som faktiskt ser fint väder...

En modstulen herre från Flen
Han saknade bruk av ett ben
Detta efter han gått
Och svårt halkat i flott
När han tåga' med danska armén


Jag känner mig omotiverat generös ikväll, så jag skall bjuda på ännu en klassiker, denna från Hasse Alfredssons pennspets.

Det var en poet ifrån Boden
Som skrev ett poem om kommoden
Både känsligt och kvickt
Och han läste sin dikt
Men inte en jävel förstod den


Nu är iallafall jag rustad för ännu arbetsvecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0